All aboard!!!!

7 september 2015 - Miami, Verenigde Staten

Miami 29 augustus.

Vandaag is verlaten we Miami en maken ons op voor de eerste van de 8 treinritten van deze vakantie. We vertrekken om 8:20 vanaf Miami Amtrak Station dus de avond van de voren alvast de koffers ingepakt en zorgen dat alles klaar staat om zo te kunnen vertrekken. Na het uitchecken uit het hotel wordt een taxi genomen naar het station. Helaas moesten we zelf de chauffeur vertellen hoe die naar het station moest rijden. Desondanks de onkunde van onze chauffeur waren we ruim op tijd bij het station. Na het laten zien van de tickets konden we plaats nemen in de wachtkamer.

Na een goede 45 minuten wachten werd onze naam geroepen en konden we naar het perron, hier stond een medewerker ons op te wachten om onze bagage in een aanhangertje achter zijn golfkarretje te laden en wij mochten plaats nemen in het golf karretje waarna we naar ons rijtuig gereden werden. Bij ons slaaprijtuig aangekomen werd onze bagage naar onze coupé (een Viewliner Bedroom)  gebracht en konden we aan boord. Een kleine 10 minuten later vertrokken we, nadat ook de overige reizigers waren ingestapt, richting New York City.

Na goeie 45 minuten werd ons door onze Steward medegedeeld dat de Diningcar geopend was voor ontbijt en dat we welkom waren. Omdat we eigenlijk best wel al honger hadden werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om direct te gaan ontbijten. Onze trein was voorzien van een vintage Diningcar welke ook nog geheel in de jaren 70 stijl was, nadat ons een plekje was aangewezen konden we onze keuze maken uit een ruime selectie van French Railroad toast tot een uitgebreide maaltijd van geklutste eieren met spek, champions, uien en cheddar. Uiteraard werd voor dat laatste gekozen.

Na het ontbijt was het weer terug naar onze coupe waar we op uitermate comfortabele wijze onze reis verbleven. Even na 13:00 was het alweer tijd voor de lunch. Ook hier was een ruime keuze van gerechten voorhanden. Nadat ook deze maaltijd soldaat was gemaakt trokken we ons wederom terug n onze coupé waar we vrijwel de hele weg genoten van wisselende uitzichten. Van verpauperde industrie gebieden tot luxe villawijken inclusief golfbanen en jachthavens met de grootste en meest luxueuze jachten, tot de oude vervallen wijken in Newark welke ten prooi waren gevallen aan orkaan Sandy in 2012.

Na een rit van 28 uur kwamen we de volgende dag, 30 augustus, dan eindelijk aan in de Big Apple, oftewel New York City. Hier stond me zusje Yvonne ons al op te wachten op het Pennsylvania Station. Met wat samenspraak was ze de vorige dag komen overvliegen vanuit Nederland om mijn verjaardag te vieren. Nadat we samen naar het hotel gelopen waren en daar hadden ingecheckt was het tijd om New York onveilig te gaan maken, maar daarover meer in het volgende deel.

1. Will tjoelker:
    7 september 2015
    Hoi arjen wat een mooi verslag weer en wat leuk dat yvonne er was op je verjaardag geniet steeds weer van je verslagen erg boeiend steeds hoop dat als je terug bent van je fantastische reis je mooie foto's kunnen komen kijken bij jou groetjes en liefs tot het volgende verslag xxxx
  2. Joop:
    7 september 2015
    Whaha, zoveel vertraging had je trein toch niet? Desalniettemin een leuke blog :D