Voorbereiding nieuwe reis.

25 augustus 2016

Met de fantastische reis van precies een jaar geleden, die begon op 27 augustus van het vorige jaar nog vers in mijn geheugen gegrift en de vakantie van 2016 die nog moet gaan komen kan ik iedereen die dit blog volgt mededelen dat de reis voor 2017 definitief is geboekt.

Deze reis gaat langer, verder en spectaculairder worden dat de Amerika-reis van 2015. 2017 zal in het teken gaan staan van een van mijn droom bestemmingen. Een land waar ik al van kinds af aan van droom om ooit eens te bezoeken.

Australië

Ik zal niet te veel verklappen maar de reis zal beginnen op 23 Maart 2017 en zal via de volgende route gaan.

Vanaf Schiphol vliegen we via Dubai naar Melbourne, een vliegreis van 23 uur.
In Melbourne verblijven we 3 dagen.
Vanuit Melbourne gaat het dan met The Overland-trein, wat zou het anders moeten zijn, naar Adelaide.
In Adelaide zullen we dan 4 dagen verblijven en op de 5de dag vertrekken.
Vanuit Adelaide gaan we dan met The Ghan naar Darwin. Een reis van 3 dagen en 2 nachten dwars door het hart van Australië.
In Darwin verblijven we dan 3 dagen.
Vanuit Darwin vliegen we, jah we kunnen niet alles met de trein doen helaas, dan naar Perth aan de Westkust.
In Perth verblijven we 3 dagen, om vervolgens te beginnen aan misschien wel het meest spectaculaire deel van de reis.
Een treinrit van Perth naar Sydney met de Indian Pacific, een rit van ruim 4200 kilometer va West naar Oost waarbij over het langste rechte stuk spoor ter wereld gereden wordt. Deze trein is (samen met The Ghan) een waar rijdend 5-sterren luxe hotel waar het ons aan niets zal ontbreken.
Na aankomst in Sydney zullen we hier 5 dagen verblijven waarbij we een aantal spectaculaire dingen zullen gaan doen.
Na ons verblijf in Sydney vliegen we naar het mooie Gold Coast, niet te verwarren met die rare soap uit de jaren 90 goudkust ;-).
In Gold Coast verblijven dan 3 dagen waar ook hier iets uitermate spectaculairs op de planning staat.
Vanuit Gold Coast reizen we door naar het even verderop gelegen Brisbane. Hoe we dit gaan doen moet zich nog gaan uitwijzen, per bus of trein of misschien wel met de auto....
In Brisbane zullen we 3 dagen blijven.
Vanuit Brisbane reizen we dan door naar Cairns dit gebeurt ook weer per trein en wel met de Tilt Train een smalspoor verbinding tussen Brisbane en Cairns.
In Cairns zullen we totaal 7 dagen verblijven, maar ook hier staat nog iets spectaculairs op de planning mits we dit rond kunnen krijgen in de boeking..... nog even afwachten dus.
Na ons laatste verblijf in Cairns vliegen we op 1 Mei 2017 dan weer terug naar Nederland via Brisbane en Dubai naar Schiphol waar we op 2 mei weer voet op Nederlandse bodem zullen zetten.

De route nog even in het kort:

Amsterdam - Dubai - Melbourne.
Melbourne - Adelaide,
Adelaide - Darwin,
Darwin - Perth,
Perth - Sydney,
Sydney - Gold Coast,
Gold Coast - Brisbane,
Brisbane - Cairns,
Cairns - ?????
Cairns - Brisbane - Dubai - Amsterdam.

Tot zover dit eerste blog over mijn Australië reis 2017!!!!.

1. Joop:
    25 augustus 2016
    Nou, dan gaan we deze reisverslagen ook maar weer volgen. Heb van je vorige verslagen genoten, dus denk dat het wel goed gaat komen met die van volgend jaar!
  2. Will:
    25 augustus 2016
    Wat een fantastische reis gaat dit weer worden ga je volgen neef xxx