Een nieuwe trip of a life-time: a dream come true.

27 maart 2017 - Melbourne, Australië

Vertrek Schiphol.

Na bijna 1,5 jaar plannen, rekenen en uitzoeken was het op 23 maart dan eindelijk zover. Klaar voor vertrek naar Australië, een land dat ik al vanaf mijn jeugd wil bezoeken. Dus koffers gepakt tijd om naar Schiphol te gaan. Hier had ik afgesproken met mijn reisgenoot Niels. Nadat ik afgezet was door mijn zusje, werd Niels al snel gevonden. Voor we konden inchecken moest ik eerst nog even wat Australische dollars ophalen bij het GWK welke hier klaar lagen voor mij. Nadat dit gedaan was werd de Vertrekhal 3 opgezocht zodat de ruimbagage kon worden ingecheckt. Hierna konden we richting de gate waar we na een kleine 1,5 uur wachten aan boord konden van onze vlucht, EK148 van Emirates, naar Dubai welke om bijna exact 14:30 van de gate vertrok richting de startbaan.

De 6,5 uur durende vlucht van Amsterdam via Duitsland, Tsjechië, de Zwarte Zee, Turkije en Iran verliep nagenoeg vlekkeloos op wat lichte turbulentie boven Turkije na dan. Na de nachtelijke rond 23:45 (lokale tijd) in Dubai hadden we bijna 3 uur de tijd voor onze overstap. Zodra je uit het vliegtuig stapt in Dubai wordt je overwelmd met alle luxe en rijkdom die de Verenigde Arabische Emiraten  te bieden heeft. Kosten nog moeite zijn gespaard op het vliegveld. Omdat we een goeie 3 uur de tijd hadden konden we nog even genieten van alle luxe op dit enorme vliegveld terwijl we van onze aankomst terminal naar de vertrek terminal 3. Daar eenmaal aangekomen werd nog even snel wat gegeten voor we ongeveer een uur voor vertrek naar de Gate konden. En daar was de verbazing groot toen het buiten bleek te regenen. Ja regen in de zandbak van Dubai. Dit bleek uiteindelijk ook zijn uitwerking te hebben op onze vlucht die nadat we aan bord waren gegaan met een vertraging van bijna 45 minuten werd terug geduwd. Na een lange taxirit richting de startbaan werd er dan rond de klok 04:00 eindelijk opgestegen voor een vlucht van bijna 13,5 uur.

Dit was verreweg de langste en meest slopende vlucht die ik gemaakt heb in de afgelopen 2 jaar. We hadden het geluk dat de plek naast de onze leeg bleef waardoor we 3 stoelen tot onze beschikking hadden zodat we zo en nu en dan wat extra ruimte hadden om even de benen te strekken of zelfs languit te kunnen liggen. Na een slopende 10 uur kwam de westkust van Australië in zicht. Vlak boven Perth vlogen we boven land. De laatste 3,5 uur gingen vrij vlotjes en na een uiteindelijk kwam onze eindbestemming in zicht, Melbourne. Nadat de lading was ingezet stonden we in no-time met het toestel aan de gate en nog sneller waren we door de douane. Alsof we thuis kwamen op Schiphol. Binnen 45 minuten na lading zaten we in de taxi naar het hotel waar we nog voor ruim 2 uur eerder als eigenlijk gepland was aankwamen. Zodoende konden we toch nog een fatsoenlijke nachtrust pakken.

Morgen gaan we dan eindelijk op Avontuur en gaan we Melbourne Verkennen.

1. Ingrid:
    Make it happen! :-D #dreams
    Heel veel plezier!
  2. Rob:
    27 maart 2017
    Geniet ervan daar,en heel veel plezier.
  3. Mattie:
    27 maart 2017
    Ik verheug me al op de rest van jullie reis verslag heerlijk leesbaar , niet in je koffer mee dan zo mee genieten Niels en ARJEN ONGELOOFLIJK veel plezier daar en laat ons op deze manier lekker mee genieten